100309

Publicerat: 2009-03-10 10:25:59

Det har varit dåligt med uppdateringar på senaste, men jag har helt enkelt inte haft så mycket att skriva. I söndags städade vi hela dagen och sedan kraschade vi i sängen. Igår var bara en traumatisk skitdag och det behöver vi inte prata mer om. Idag känner jag mig neutral med en hint av lycka. När allt kommer omkring så är jag ändå lyckligt lottad. Jonathan störtade hem från jobbet för att sitta med mig när jag var ledsen. Han tog med mig ut och bjöd på lunchbuffé, gick runt i affärer med mig, köpte Ben & Jerry's (2 för £5 - det ni!), fick mig på andra tankar. Tröstade, kramade och försäkrade mig om att allt kommer bli bra. Det är skönt att ha någon man alltid kan lita på. Det är tryggt och mysigt.


Idag ska jag promenera ner till en affär och prata med någon och lämna in mitt CV. Dom har recruitment day i en av de lokala affärerna, så jag får hoppas på det bästa. Det skulle ju inte skada om någon ville anställa mig. Sedan ska Ray skjutsa mig till lägenheten. Ska börja måla vardagsrummet idag. Hans föräldrar vill att vi ska flytta in under lördagen, men eftersom vi har mögel på väggarna i vårat sovrum, allt är omålat, gud-vet-vad i mattorna och innertak som håller på att ramla in så tänker jag vägra. Mycket kan jag leva med men jag vägrar att sova i ett rum fullt av mögel. Jag vill i alla fall måla och lägga golvet i sovrummet innan vi flyttar in. Och ja, vår lägenhet är just nu precis vad det låter som - ett råtthål. Det ska bli ändring på det. Förhoppningsvis. Ikväll ska vi till IKEA igen och köpa möbler. Mer möbler.  Nu ska jag springa och trycka i mig lite frukost, göra mig representabel och knalla iväg till affären. Wish me luck!



Sänder en tanke och massor med kramar till min farbror och hoppas han bli bra snart! ♥

Kommentarer
Postat av: Sönnta

Lycka Till!

2009-03-10 @ 15:27:30
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Leia

Storstädar man blir man trött.

2009-03-10 @ 15:43:59
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0