Abstinens

Publicerat: 2009-03-13 10:48:34
Äntligen fredag! Gör väl inte särskilt stor skillad för mig egentligen eftersom jag inte jobbar än, men fredagar betyder att helgen är här och J kommer vara hemma. Mysigt! Plus att man måste ju passa på att njuta av helgen nu innan jag börjar jobba på måndag. Börjar i och för sig inte förrän klockan tre så det känns skönt.

Jag är så himla sugen på att skaffa valp. Jag vill ha en riktig tränings- och tävlingskompis. Är så taggad på att träna och tävla, gå kurser, långpromenader och bara mysa på. Hade tänkt satsa på en "allroundare" och köra lydnad, skydd och spår. Kanske till och med prova på agility? Kan däremot inte bestämma mig vilken ras jag ska satsa på. Schäfer är ju alltid ett alternativ. Malinois, dobermann, rottweiler och boxer lockar också. Beslutsångest. Fast en brukshund är ingenting man kan ha här ändå. Dels för att vi inte är tillåtna (vilket gör mig så otroligt förbannad) och dels för att bruks inte är särskilt prioriterat här. Här är det mest utställning som gäller. Om jag flyttar hem (när är nog ett bättre ordval) så ska jag definitivt skaffa mig en liten träningskompis. Hundabstinensen är numera total.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0