Tröttast

Publicerat: 2009-03-19 23:21:52
Herregud vad det har varit mycket jobb på senaste! Måla, bygga, städa, rensa, fixa. Igår målade jag andra lagret i sovrummet och idag målade jag fondväggen. Trots lite akuta problem med väggarna så blev det helt okej till slut faktiskt. Imorgon ska en sista vägg målas och några möbler byggas ihop. Köket är i stort sett fixat, bara två väggar som ska målas men det får vänta. De två väggarna är inte så fruktansvärt äckliga så det är ingen panik. Åt nyss middag eftersom vi nyss kom hem. När Jonathan kommit hem bestämde vi oss för att köra över några av hans saker. Egentligen skulle vi bara lämna av sakerna och fara hem igen så att jag kunde plugga, men jag fick snilleblixten att vi skulle börja bygga ihop tv-bänken. Det tog oss fyra timmar. F-Y-R-A! Det var en riktig mardröm kan jag tala om, men oj så snygg den blev! Jag har fyra, fem blåsor på en och samma hand, ryggont och knän som inte riktigt vill fungera. Med facit i hand så var det värt det. Definitivt!

Till helgen kommer det bli mycket jobbigt, mycket slit och mycket roligt. Flytten kommer bli jobbig, men det kommer bli riktigt skönt när det väl är gjort. En annan rolig nyhet är att vi ska fara och kolla på en kattunge på söndag. En riktig sötnos! Man får hål i tänderna bara av att kolla på honom. Vi får hålla tummarna för att han kommer att bli vår. Självklart ska jag ta massvis med bilder, så ni får se ulltussarna också. Nu ska jag lägga mig och se film. Det kommer att bli en lång dag imorgon! Jobb i lägenheten hela dagen och sedan är vi bjudna till Jonathans morbror Trevor på ett musikquiz. Fullt upp som sagt..

Godnatt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0