Stackars mig

Publicerat: 2009-03-04 15:29:38

Jag har gått och blivit sjuk. Riktigt sjuk. Den onda halsen jag skrev om i måndags har utvecklats till en fullt utvecklad förkylning. Mot alla odds steg jag upp klockan åtta igår morse och utrustad med trasor och rengöringsmedel av olika slag gav jag mig tappert av till lägenheten. Efter en kort stund av "var-fan-ska-jag-börja" så började jag skrubba i köket. Och som jag fick skrubba. Det var fettigt, klibbigt och fläckar precis över allt och det var snabbt konstaterat att vi kommer måste städa igenom hela köket minst 2-3 gånger till innan allt äckel kommer försvinna. Jan, som är gift med Jonathans morbror kom över och hjälpte till lite. Även hon var förvånad över hur smutsigt och äckligt allting var. Denna familj kan inte ha städat en enda gång under de fem år som dom har bott där. Usch!

Efter dryga 4 timmar och 40 minuter var jag tvungen att ge upp. Hela kroppen värkte och febern gjorde det svårt att stå upp utan att bli yr och illamående. Bäddade ner mig i sängen så fort jag kommit hem och sov resten av dagen i stort sett. När Jonathan kom hem bar han upp en bricka med mat, trots att jag nekat till det. Han satt med mig och assisterade genom att hålla i mitt glas och gav mig mer ketchup vid behov. Sedan somnade jag om och sov resten av kvällen. Idag är febern borta (eller åtminstone väldigt låg) och jag känner mig lite piggare. Däremot är näsan igenblockerad och huvudet tungt. Trots det ska jag och Jonathan fara och se om vi kan hitta oss lite målarfärg ikväll. Hoppas på att vara back on track imorgon så jag kan fortsätta städa. Vill få det bortgjort så snabbt som möjligt så man kan börja med allt det roliga. Målning och inredning kommer bli hur roligt som helst, men som sagt.. Städning först.


Nu ska jag söka jobb och sedan lägga mig och vila.



Update: Har lagt till en ny kategori där inlägg/bilder på lägenheten kommer att hamna.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0