Framsteg

Publicerat: 2009-03-15 11:21:54
Igår när vi kom till lägenheten så började vi med att städa ur lite saker ur sovrummet. Satte in tallrikar, skålar, muggar och glas i köksskåpen samt lite matlagningsgrejer. Sedan ställde vi oss och målade två av sovrumsväggarna. De andra två ska nämligen bytas ut. Trots att dom inte hade de två gröna nyanser vi egentligen ville ha och vi tvingades impulsväja två stycken så blev det riktigt fint. Det blev en ljus och mjuk nyans och en aningen mörkare. Vet inte hur den mörka ser ut ännu, då vi inte har hunnit öppna burken än. Ska försöka mig på att måla en snygg fondvägg med ränder på. Få se hur det går. Om jag misslyckas totalt så får det bli en enfärgad fondvägg. Jonathan har nyss farit iväg för att coacha hockey och jag ligger här i sängen och ska förbereda mig för plugg. Har nämligen en deadline idag. Sedan blir det att fara till lägenheten igen och antingen måla sovrummet/vardagsrummet eller städa i ordning och skrapa köksväggarna. Vårat matbord blev förresten skitsnyggt! Tyvärr råkade Js föräldrar kantstöta det när dom bar upp det, då det är ganska stort och trappan och hallen är rätt trång. Var så himla synd för det var verkligen ett jättefint bord.

Gårdagen blev väldigt fin, trots en vind som var skoningslös. När solen kom fram var det jätteskönt. Tog en paus i allt målande och följde och såg när Jonathan spelade hockey. Och tur var väl det! Dom vann med 2-0 och Jonathan gjorde mål och blev matchens spelare. Jätteroligt! Efteråt ville J verkligen att jag skulle följa med ut och fira lite. Dom hade St Patricks day nere i klubbhuset så vi for dit ett tag. Stannade bara drygt två timmar och tog oss några pints och sedan for vi hem och såg lite film. Nu ska jag skynda mig och göra bort skolarbetet så jag kan gå ut i det vackra vädret! Det känns ju nästan som sommar! Klarblå himmel och sol. Knallade ut barfota i gräset efter jag ätit frukost och stod i solen och bara njöt. Kanske är det inte så dumt ändå..?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0