Bara att bita ihop

Publicerat: 2009-03-02 23:07:32

Kom nyligen hem från första titten på lägenheten. Och ja.. Vad ska man säga? Det kommer krävas mycket jobb. Och då menar jag mycket. Den har potential, det måste jag säga. Men som sagt - mycket jobb. Väldigt mycket jobb! Jag kan för mitt liv inte förstå varför folk här envisas med att ha dessa förbannade heltäckningsmattor? Dom är skitäckliga. Mattan i vårat vardagsrum har något ljushuvud drällt stearin över (töntig ordvits), så det är två stora fläckar som inte går att få bort. Kul. Som tur är så ska vi slita ut alla mattor och lägga in trägolv så fort vi har råd. Vilket jag hoppas kommer vara snart. De som bott där tidigare har inte tagit särskilt bra hand om stället. Men men, jag är inte bitter! Om man ser det från den ljusa sidan så kan det i alla fall inte bli mycket sämre. Så länge vi får en chans att göra det till vårt eget och får in lite möbler så kommer det nog bli bra. Jag och Ray ska dit imorgon och städa. Jag kommer minsann ha fullt upp hela veckan med städning, röjning och målning. Jag och Jonathan ska fara och kolla på lite målarfärger imorgon. Skulle vilja hitta en snygg tapet också till en av väggarna i vardagsrummet, men det kanske får vänta.


Nåja, jag tror i alla fall det kommer bli skitbra! I sinom tid...

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh jag skulle mer än gärna komma och städa, tvätta & röjja hos dig! tycker tom det är roligt hos andra. Anja brukar ofta bli överraskad av att jag städat hos henne!

Men gud vad roligt med lägenheten ändå. Ta inte att det är mycket jobb på den som något negativt! det kommer att vara jätte kul att fixa och dona. Sen är det ju charmigt att ni får den precis som ni vill ha den då också :)

2009-03-03 @ 00:17:46
URL: http://sarrrra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0