En fördel med att ha engelsk pojkvän...

Publicerat: 2009-01-30 21:47:11
... är att man inte känner sig lika dum i huvudet när turister kommer fram och pratar med en på stan. Förut (trots att jag alltid haft lätt för språk) tog alltid blygheten över och det blev mycket: "Ehh... I'm not sure. Ehhhh.. (det nervösa skrattet slank vanligtvis ut här någonstans) Hmm... I don't know. Bye!" Jag var nog snabbast i världen på att avsluta samtal och gå därifrån. Om det nu skulle vara någon slags merit.. Nu är jag så van att pladdra på engelska och skriva på engelska att orden bara flyger ur munnen. Som ni kanske kan gissa så råkade jag ut för det här idag. Ett gäng turister kom och frågade efter en inredningsbutik på Kungsgatan så jag berättade var det låg. När jag inte guidade främlingar gjorde jag ärenden på stan och handlade lite. Resten av dagen har varit tråkig vardag. Grejat på med hundarna, diskat, städat undan, fixat mat. Känner mig lite hängig så det blir nog en tidig kväll ikväll. Imorgon är det fullt upp! Dock bara vardagssysslor och hundarna som ska tas hand om, men det är mer än nog. Måste plugga också. Får se hur det går.

Hoppas ni har en trevlig fredag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0