Kanske finns det hopp ändå?

Publicerat: 2009-02-20 17:48:58

Låg i godan ro och läste min bok när mobilen ringde. Min engelska mobil, det vill säga. Flög upp och såg efter vilket nummer som visades i displayen. Okänt såklart. De enda som har mitt engelska nummer är Jonathan och Gill. Svarade och till min lycka så var det faktiskt någon som sett mitt CV och ville boka ett möte och prata om eventuella jobb. ÄNTLIGEN! Självklart är det inte som att jag har fått jobb direkt. Många av mina ansökningar har inte ens gått fram till arbetsgivaren eftersom jag inte har "den erfarenhet som krävs". På måndag ska jag fara in till London och gå på mitt möte. Kl 16 hos The Financial Training Academy. Jag är redan skitnervös! Håll alla tummar och tår för att jag ska få positiva besked!

Nu ska jag börja göra mig själv lite mer representabel, så att man kan gå ut utan att behöva skämmas. Jag och Jonathan ska fara till Bluewater på ett tag. Vandra runt lite, äta middag och så. Jag måste köpa hårfärg också! Mitt smutsröd/bruna hår tänker jag minsann inte visa upp på måndag. Då springer väl alla i motsatt riktning och det vill vi inte. Och vet ni? Imorgon parkerar jag min svenska rumpa på Emirates Stadium, hoppas på en bra match och en vinst för Arsenal. Oj, vad det händer mycket roligt nu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH vad roligt. Håller tummarna

2009-02-20 @ 21:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0