Jobbsokande

Publicerat: 2009-02-11 21:16:02
Det ar kort sagt vad dagen har bestatt av. Vaknade tidigt och for till Dartford. Lamnade in mitt CV pa nagra olika agenturer. Dom lat inte sarskilt uppmuntrande. Finanskris hit och finanskris dit. Fick lite information om att skaffa ett National Insurance Number. Det visade sig bara vara en lapp med ett telefonnummer. Ringde dom och bestallde ett mote och da blir det forhoppningsvis fixat. Pa fredag ska jag och Ray in till London, ga pa motet och sedan lamna in mitt CV hos nagra agenturer inne i London. Far hoppas att dom ar lite mer hoppfulla dar. Nar vi svangde upp pa uppfarten stod Jonathans bil redan dar. Klockan elva! Det visade sig att det inte fanns sa mycket jobb att gora sa han fick fara hem. Vi tog oss nagonting och ata och sedan tog vi en svang till Dartford (igen! fjarde gangen for mig sedan i mandags) och kopte lite saker till lagenheten. Vi har bestamt oss att kopa nagra saker i veckan for att slippa kopa allting samtidigt. Plus att det ger oss lite att gora i vantan pa flytten. Det blev ett snyggt set med 4 tallrikar, 4 skalar och 4 assietter. Vi kopte aven underlagg och ett set med 4 glas. 

Efter koksshoppandet akte vi en svang till Bluewater. Gick runt och letade efter skyltar dar affarer annonserade om lediga jobb. Hittade och ansokte om tre stycken, sa vi far halla tummarna. Jonathans kompis visste eventuellt ett jobb som kanske var ledigt. Har skickat mitt CV dit ocksa, sa hall tummarna for mig! Nu sitter jag bara och halvser pa Hairspray. (Tanker mest pa mamma nar hon sitter och skriker; "Ahh, John Travolta ar sa sot!") Jonathan ar och tranar och kommer inte hem forran om 1½ timme. Ska forsoka gora nagonting vettigt av mig sjalv. Kanske trana lite. Hmm...

Kommentarer
Postat av: Marita

Åh John Travolta är så söt. Ha tålamod min dotter så kommer du att få ett jobb.

2009-02-12 @ 07:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0