Dogfights

Publicerat: 2009-02-20 11:44:25
Usch vad jag är trött! Vaknade kring nio, på grund av byggarbetarna som jobbar här utanför. Ligger och ser på tv. Animal Planet, såklart! Dom utreder misstänkta hundslagsmål. Jag fattar inte vilka sjuka människor som ser nöje i sådant? Det är skrämmade att se hur grymma människor kan vara. Att hetsa hundar, individer, levande varselser till att skada och döda varandra! Att sedan stå och kolla på, jubla och satsa pengar på vem som ska ha ihjäl vem först? Och som om det inte vore nog, så har dom valpar som fightinghundarna får träna på. Dom låter försvarslösa hundar attackeras så att deras hund ska vara väl förberedd för sina fighter. Många gånger är hundarna magra och tvingas svälta. Är dom inte bra nog på att slåss, ja då lämnas dom för att dö. Hur är man funtad som människa då? Jag förstår det bara inte! Det gör mig rent ut sagt illamående. Om dessa hundar, tack och lov, skulle räddas av någon organisation så blir dom med ens avlivade. Det är motbjudande! Och detta har ingenting med raser att göra. En pitbull är en fantastisk familjehund förutsatt att man, som man ska göra med alla hundar vare sig det är chihuahua, rottweiler, pudel eller grand danois, möter deras behov.  Det finns inga aggressiva raser. Aggressivitet är inget naturligt. Det är endast ett tecken på att någonting är fel. Ett tecken på att vi människor gjort någonting fel. Aggressivitet är ingenting som en hund föds med. Aggressivitet skapas!



Döm ALDRIG hunden efter håren!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0