Fortfarande vid liv

Publicerat: 2009-04-16 19:45:45
Det går ett tag mellan uppdateringarna, jag vet. Fortfarande inget internet hemma, men en liten fågel viskade i mitt öra att det inte borde ta särskilt länge nu. Hemtelefonen funkar nu, vilket är ett plus. Jonathan har ett specialnummer som gör att man kan ringa extra billigt utomlands. Inte särskilt spännande för er kanske.. Annars? Ja, jobbet går bra. Trivs rätt bra där, men ja... Det är ju ett jobb och det hade ju inte kallats jobb om det inte var jobbigt. Men det funkar. I fredags var vi och hälsade på lillen igen. Den 9/5 får vi hämta hem honom. Eller Jonathan rättare sagt. Jag är nämligen hemma i Luleå och gör klart skolan. Två prov, en rapport och en muntlig redovisning. Kommer att vara hemma mellan den 5-19/5, så lillen kommer att vara hemma i hela 10 dagar utan mig. Har lite ångest över det, men J kommer ta väl hand om honom. Får väl se det från den ljusa sidan; jag får ju mysa med mina favoritpojkar hemma i Luleå. Det är inte fy skam det heller.

Sitter hos Js föräldrar nu. Ska skicka in en historieuppgift. Vi har blivit bjudna på middag här också, skönt att slippa laga mat. Hade tänkt göra lasagne och lite vitlöksbröd, men det får bli imorgon istället. Har jobbat måndag - onsdag, så nu är jag ledig torsdag, fredag, lördag. Skööönt! På lördag ska vi på Dinner and Dance. Jonathans hockeyklubb firar 90 år så det ska bli finmiddag och dans och hela köret. Dans är inte riktigt min grej, men middag är jag bra på! Var nyss och inhandlade en klänning. En mörklila. För att vara impulsköp är jag rätt så nöjd. Otroligt tråkig och onödig uppdatering, men jag har inte så mycket annat att säga. Får hoppas att internet kommer snart, då ska jag försöka vara lite mer spännande. Eller åtminstone lite mer kontinuelig.
Kommentarer
Postat av: Sara Streling

HEJ hjärtat!

kisse och jobb wow! you go. vilket jobb blev det? går det bra? har du kul?

När skulle du komma hem den 9? hur länge är du hemma!

Du hjärtat! skriv din hem adress till mig=) har skrivit brev men vet inte vars de ska skickas=)

puss puss

2009-04-16 @ 22:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0